25.06.2014 w Inowrocławiu odbyła się akcja POLSKA WIZJA ZERO, której głównym partnerem była firma NordGlass. Program poświęcony był kluczowym zagrożeniom bezpieczeństwa infrastruktury drogowej w naszym kraju, a w efekcie również uczestników ruchu drogowego.
Wybór poligonu doświadczalnego w Inowrocławiu na lokalizację tegorocznego pleneru akcji POLSKA WIZJA ZERO nie był przypadkowy. Poza Pragą to jedyne tego rodzaju miejsce w krajach Europy Środkowo-Wschodniej, które posiada „certyfikowane” dla norm UE tory crash testowe. To na nich zaprezentowane zostały m.in. niebezpieczne sytuacje związane ze złym łączeniem barier ochronnych stalowych z barierami betonowymi, które występują na polskich drogach. Publiczność miała okazję zobaczyć również dwa 2 crash testy poświęcone specjalnym osłonom wiaduktów na drogach szybkiego ruchu. Testy te przeprowadzono z użyciem samochodu osobowego i - po raz pierwszy w Polsce - przy wykorzystaniu autobusu. Istotną część akcji POLSKA WIZJA ZERO stanowiły także wystąpienia ekspertów na temat: „Symulowane bezpieczeństwo w Polsce?”, „Nie taniej a … bezpieczniej!” oraz „Kto winny – człowiek czy droga?”, a także przeprowadzane przez specjalistów z NordGlass pokazy wymiany i naprawy szyb, prezentujące standardy, wedle których lider rynku naprawy i wymiany szyb samochodowych świadczy usługi w swoich filiach. Eksperci z NordGlass odpowiadali także na nurtujące uczestników pytania oraz udzielali praktycznych wskazówek na temat dbania o stan szyb samochodowych, uświadamiając uczestnikom ruchu drogowego, że szyby samochodowe mają niebagatelny wpływ na bezpieczeństwo na drogach. Dużym zainteresowaniem cieszyły się również wyświetlane przykłady kampanii społecznych promujących bezpieczeństwo w ruchu drogowym. Pokazywane materiały pochodziły aż z 14 krajów na świecie.
Partnerem głównym tegorocznej odsłony programu POLSKA WIZJA ZERO była firma NordGlass – renomowany europejski producent szyb dla branży motoryzacyjnej oraz lider na rynku naprawy i wymiany szyb samochodowych. Jak mówi Michał Zawadzki, odpowiadający za marketing w firmie NordGlass: „Kwestie bezpieczeństwa nie powinny być obojętne żadnej z firm bezpośrednio zaangażowanej w rozwój branży motoryzacyjnej. Stąd chętnie uczestniczymy w tego typu proedukacyjnych wydarzeniach. Zależy nam, by uświadamiać kierowców również w kwestii tego jak istotne znaczenie dla ich bezpieczeństwa ma jakość szyb samochodowych oraz ich profesjonalny montaż.”
Inicjatorem projektu POLSKA WIZJA ZERO był Instytut Badawczy Dróg i Mostów, Instytut Badawczy Ochronnych Systemów, Saferoad, Stowarzyszenie Linia Życia oraz Miasto Inowrocław. Wśród tłumnie zgromadzonych gości nie zabrakło przedstawicieli centralnej administracji drogowej - Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju, Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, Zarządu Dróg Wojewódzkich, Powiatowych i Gminnych, przedstawicieli jednostek samorządu terytorialnego, firm uczestniczących w procesie budowy infrastruktury drogowej i jej całorocznego utrzymania, a także mieszkańców Inowrocławia i okolic.
NordGlass Sp. z o.o.
ul. Bohaterów Warszawy 11
75-211 Koszalin
e-mail: sekretariat@nordglass.pl
Zlokalizowana w Koszalinie firma NordGlass to właściciel największej i najbardziej rozpoznawalnej w Polsce sieci serwisowej, która świadczy usługi w zakresie naprawy i wymiany szyb samochodowych na terenie całego kraju. NordGlass to również wiodący europejski producent szyb dla branży motoryzacyjnej. Firma produkuje najwyższej klasy szyby czołowe do ponad 1300 najpopularniejszych modeli samochodów i dystrybuuje je w całej Europie i poza jej granicami.
Link do strony artykułu: https://uww.wirtualnemedia.pl/centrum-prasowe/artykul/nordglass-partnerem-glownym-programu-polska-wizja-zero